Strona Główna » Caterpillar

Części zamienne silników Caterpillar

Oferujemy części zamienne do maszyn budowlanych i drogowych amerykańskiej marki CAT. Specjalizujemy się w częściach silnikowych, ale mamy w sprzedaży również inne kategorie produktów.

Oferujemy silnikowe części zamienne do wszystkich modeli   silników używanych w maszynach Caterpillar, także tych, które produkowane są dla CAT przez inne firmy europejskie i amerykańskie, m.in. Mitsubishi, Perkins, Deutz.

Oferujemy m.in.: tłoki, pierścienie, wały, uszczelki, korbowody, filtry, panewki i wiele innych.

Posiadamy również kompletne silniki regenerowane na wymianę.

Podstawowe kategorie maszyn, do których cześciami dysponujemy: koparki i minikoparki, ładowarki i miniładowarki, koparko-ładowarki, spycharki, kompaktory, równiarki i in.

Zapytaj również o serwis maszyn budowlanych Caterpillar. Ściśle współpracujemy z najlepszymi na rynku firmami remontującymi maszyny tej marki.

 

 

 


CATERPILLAR

Firma Caterpillar powstała w Stanach Zjednoczonych. Zajmuje się produkcją maszyn budowlanych, przemysłowych i rolniczych. Produkty koncernu są szeroko kojarzone z charakterystycznym żółto-czarnym logo umieszczanym na wszystkich maszynach, a sama nazwa często jest skracana i powszechnie funkcjonuje jako CAT.

To właśnie osiągnięcia firmy Caterpillar były jedna z głównych przyczyn intensywnego rozwoju amerykańskiego i światowego przemysłu maszynowego. U podstaw koncernu - w początkach XX wieku - legła produkcją ciężarówek gąsienicowych, z napędem zarówno parowym, jak i  benzynowym.

Caterpillar nadal pełnił istotną rolę w unowocześnianiu wyposażenia i maszyn przemysłowych. Obecnie firma produkuje ponad 300 maszyn różnego typu - przemysłowych, rolniczych i budowlanych .

Wielki sukces firmy  umożliwił jej międzynarodową ekspansję, której efektem jest 300 oddziałów w  40 krajach świata. Koncern CAT może poszczycić się niemal 100 tys. pracowników oraz tysiącami dostawców, działających na wszystkich kontynentach. Ponad połowa  łącznej sprzedaży firmy generowana jest z eksportu do Azji, Europy, Ameryki Południowej, Australii.

Przychody ze sprzedaż  za 2007 rok były szacowane na ponad 40 mld $.

W czasie swojej ponad 80-letniej historii, Caterpillar  wyrósł na największego wytwórcę sprzętu budowlanego, drogowego i kopalnianego, silników Diesla, benzynowych oraz przemysłowych na świecie.

 

Historia

Pierwotni fundatorzy sukcesu CATa, Benjamin Holt i Daniel Best, rozpoczęli swoja pracę nad budową maszyn osobno, na Zachodnim Wybrzeżu USA już w polowie XIX wieku.

Best w 1859 r. udał się na zachód za swoimi braćmi – rolnikami, pracującymi na polach kukurydzy. Nieco ponad dekadę później zaprojektował swoją pierwszą maszynę do czyszczenia ziarna. W wyniku rozwoju tego pomysłu zostały założone fabryki w Kalifornii i Oregonie, umożliwiające produkcję maszyn i urządzeń rolniczych oraz innego sprzętu zaprojektowanego przez Besta. Do najważniejszych z nich z pewnością zaliczyć należy kombajn wyprodukowany w 1885 r.

Benjamin Holt przybył do Kalifornii w 1864 i wraz z trzema braćmi założył tam spółkę Stockton Wheel Co. Na początkowym etapie firma skupiała się całkowicie na produkcji kół drewnianych, w nadziei na wejście na rodzący się rynek motoryzacyjny. Jednak, po dostrzeżeniu swojej szansy w działalności w przemyśle maszynowym (głównie kombajny), zarząd firmy zadecydował o zmianie oferowanego asortymentu i wejściu na rynek maszyn rolniczych. Pierwszym dużym efektem tej decyzji Holta stał się nowy kombajn, wyprodukowany w 1886 r, a więc niemal w tym samym momencie, gdy zrobił to Best.

Jednak czas najistotniejszych innowacji na rynku maszyn rolniczych miała dopiero nadejść i miało to być zastosowanie silnika parowego. Tradycyjnie używane na farmach konie były bardzo kosztowne w utrzymaniu. Niektórzy kalifornijscy farmerzy posiadali nawet do 150 koni, co generowało stałe i bardzo wysokie koszty. Rozumiejąc ten problem i zdając sobie sprawę z potencjału silników parowych Best postanowił wykorzystać je na farmach. Nabył więc prawa do sprzedaży w zachodnich stanach USA silnika Remingtona. Nowe silniki parowe były zaprojektowane tak, aby mogły napędzać maszyny produkowanych przez firmę Besta.

Także Holt właściwie rozpoznał rynek silników parowych i zaczął je intensywnie wykorzystywać. Doprowadziło to wkrótce do współzawodnictwa obu przedsiębiorstw. Jednakże ta konkurencja była bardzo owocna i doprowadziła do rozwoju wielu dalszych nowych rozwiązań stosowanych w maszynach rolniczych, a później także budowlanych  i przemysłowych.

Jednym z najważniejszych atutów obu firm było doskonałe rozeznanie problemów i potrzeb potencjalnych klientów. Mając wieloletnie doświadczenie w działalności w sektorze maszyn rolniczych w trudnych kalifornijskich warunkach, Holt zdawał sobie sprawę z tego, że gleba na Zachodnim Wybrzeżu często jest grząska. Trudno się po niej poruszać w deszczu. W związku z tym w roku 1904 z sukcesem zaproponował na rynku pierwszą ciężarówkę gąsienicową. Jak sama nazwa wskazuje, tradycyjne koła zastąpione zostały gąsienicami, które rozmieszczały ciężar traktora na większej powierzchni, umożliwiając tym samym poruszanie się pojazdu w błocie i śniegu. Nowy pojazd szybko zyskał nazwę “caterpillar” (ang. “gąsienica”) ze względu na podobny do gąsienicy sposób poruszania się. Wynalazek ten sprawił, że farmerzy mogli wykorzystać obszary, które wcześniej leżały odłogiem. Masowa produkcja ciężarówek gąsienicowych rozpoczęła się już przed I Wojną Światową, w 1908 r. Zaskutkowało to znaczącym wzrostem zysków firmy, a armia USA podczas I Wojny Światowej używała technologii gąsienic Holta w swoich czołgach.

W Daniel Best sprzedał swoją firmę Holtowi, a kilka lat później rozpoczął działalność pod nazwą C.L. Best Gas Traktor Co.

Z powodu ciężkich warunków gospodarczych, które panowały po wojnie, obie firmy połączyły się, aby móc nadal utrzymać swoją pozycję na rynku. Nowa spółka nazwana została Caterpillar Inc. Główna siedziba firmy znajdowała się w Illinois. Do roku 1929 sprzedaż wyniosła 52 mln $, jednakże spółka została dotknięta przez skutki Wielkiego Kryzysu. Mogła przetrwać tylko za sprawą międzynarodowej ekspansji. Caterpillar przetrwał trudny okres lat trzydziestych XX wieku by powrócić na ścieżkę intensywnego rozwoju w następnym dziesięcioleciu. Mimo recesji Caterpillar wciąż pozostawał na pozycji lidera na rynku traktorów napędzanych silnikami Diesla. W roku 1933 produkcja silników tego typu wynosiła więcej niż łączna podwojona sprzedaż wszystkich firm w Stanach Zjednoczonych.

Również podczas II wojny Światowej armia USA używała pojazdów i technologii CATa. Traktory CAT były wykorzystywane w strefach walk do napraw uszkodzonych szlaków komunikacyjnych. Firma pomagała także przerabiać benzynowe maszyn lotniczych na silniki Diesla.

Sukcesy osiągnięte przez koncern Caterpillar umożliwiły dalszą ekspansję na rynkach światowych. W 1950 r., w celu polepszenia jakości międzynarodowych usług firmy, w Wielkiej Brytanii założono Caterpillar Tractor Co. Ltd. Podobne nowe jednostki powstały w innych miejscach, m.in. w Brazylii (1954), Australii (1955) i w Szkocji (1956). W pierwszej połowie lat 60. XX Caterpillar połączył się z japońskim Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Stał się w ten sposób pierwszą amerykańską spółką w Japonii oraz drugim największym producentem sprzętu przemysłowego i kopalnianego na japońskim rynku. W 1978 r. sprzedaż Caterpillar sięgnęła 6 mld $, a w kolejnych latach wzrosła do 9 mld. Jednakże recesja lat 80.  również dotknęła firmę, która w 1982 r. zanotowała spadek w sprzedaży wynoszący 6,5 mld $. Kryzys ten przyczynił walnie przyczynił się do decyzji o zlikwidowaniu wielu jednostek firmy. W roku 1985 została podjęta decyzja o przeniesieniu części zakładów produkcyjnych koncernu poza Stany Zjednoczone, co wpłynęło pozytywnie na zyski firmy, które wzrosły o 200 mln $.

W pierwszej połowie lat 90. XX wieku przeprowadzono kosztowny proces modernizacji fabryk. W wyniku czego czas produkcji części został ograniczony średnio o nawet 60 %. Wprowadzono także nowe, ulepszone produkty, a zyski firmy wyniosły blisko miliard dolarów w jednym roku (1994)/ Lata 90.  były dla Caterpillara ciągiem sukcesów – rozszerzono nie tylko wachlarz produktów, ale i rynków zbytu, dzięki czemu koncern odnotowywał kolejne spektakularne sukcesy finansowe.

W nowym stuleciu, pomimo kolejnej recesji, firma zdołała utrzymać silna pozycję na rynku głównie dzięki zróżnicowanej strukturze, która czyniła ją odporniejszą na zawirowania gospodarcze.

Do nowych tendencji w projektowaniu maszyn zaliczyć należy z pewnością zagadnienia ekologiczne. Wraz z nadejściem XXI wieku zaczęto powszechnie zwracać większą uwagę na zagadnienia związane z ochroną środowiska. Caterpillar, dostosowując się do tych oczekiwań,  jako pierwszy producent maszyn zaproponował linię silników Diesla zgodną z wymaganiami Agencji Ochrony Środowiska USA.

Sprzęt CAT jest używany w budownictwie, przemyśle, w lasach i w kopalniach, kamieniołomach i wysypiskach. Jako główny kierunek rozwoju firma obiera obecnie rynek chiński i indyjski widząc w tych rejonach największy potencjał na rynku światowego sprzętu budowlanego.

Caterpillar ma swoje przedstawicielstwa na każdym kontynencie, a produkty firmy pozostają niezmiennie w czołówce światowego przemysłu maszynowego. Główne pola działania koncernu to m.in. przemysł transportowy i logistyka, budowlany, kopalniany, leśny, recyklingowy, rolniczy, a także silniki Diesla i benzynowe.

Żadna część jak i całość treści zawartych na www.geneus.pl nie może być powielana i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody HDS Serwis sp. z o.o. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części (także przekształconych) bez powyzszej zgody stanowi naruszenie prawa i jest zabronione pod groźbą kary oraz może być ścigane prawnie.

copyright © Geneus Polska           Polityka Cookies