CZĘŚCI DO SILNIKÓW MASZYN BUDOWLANYCH
+ 48 606 540 903 sklep@geneus.pl

Filtry do maszyn rolniczych

Wszystkie rodzaje filtrów do ciągników rolniczych, traktorów i traktorków ogrodniczych, a także sprzętu podobnego.

Do maszyn rolniczych oferujemy zarówno wszystkie rodzaje filtrów silnikowych (filtry oleju, filtry paliwa, filtry powietrza), ale także filtry hydrauliczne oraz filtry kabinowe.

Obsługujemy również wszystkie rodzaje silników maszyn rolniczych (wyprodukowanych po 1990 roku) w zakresie napraw oraz serwisu (remonty kapitalne, regeneracje pomp wtryskowych, dostawa części zamiennych oraz eksploatacyjnych).

Ciągniki rolnicze - filtry

Ciągniki rolnicze, potocznie nazywane traktorami są pojazdami używanymi do przemieszczania innych pojazdów, maszyn i urządzeń nie posiadających własnego napędu, a także ładunków różnego rodzaju. Używane są również do napędu maszyn i urządzeń nie posiadających własnego silnika za pośrednictwem wałka odbioru mocy, koła pasowego lub złączy hydrauliki zewnętrznej.

Maszyny i urządzenia, które współpracują z ciągnikiem można montować przy użyciu (TUZ) tj. trójpunktowego układu zawieszenia. W większości maszyn znajduje się on z tyłu maszyny, a w bardziej nowoczesnych występuje również z przodu. Ciągnik rolniczy, jak sama jego nazwa wskazuje, znajduje zastosowanie przede wszystkim w rolnictwie przy pracach polowych oraz transportowych. Cechami charakterystycznymi ciągników rolniczych są dobre własności poruszania się w terenie, zwrotność, niewielki nacisk jednostkowy na glebę a przede wszystkim uniwersalność.

Pierwszym ciągnikiem na świecie, we współczesnym tego słowa znaczeniu, jaki został skonstruowany był ciągnik o napędzie spalinowym konstrukcji Amerykanina Johna Froehlicha.

Ciągniki w zależności od układu jezdnego możemy podzielić na:

  • Ciągniki kołowe ze stałym napędem jednej (tylnej) osi (2WD) o mocy do 310KM. Obecnie produkowane są również z dołączanym napędem przedniej osi. Tylne stale napędzane koła mają wyraźnie większą średnice.
  • Ciągniki kołowe ze stałym napędem obu osi (4WD) – przeważnie ciągniki ciężkie o mocy do 600KM. Sterowanie w takim ciągniku odbywa się za pomocą zwrotnicowego układu kierowniczego jednej lub obydwu osi a w najcięższych maszynach za pomocą przegubowego układu kierowniczego.
  • Ciągniki gąsienicowe – układ jezdny stanowią w nich gąsienice. Są stosowane do najcięższych prac najczęściej na terenach podmokłych i o glebach ciężkich. Obecnie przy dużej wadze przykładanej do ograniczenia ugniatania gleby idea gąsienicowego układu jezdnego wyposażonego w gąsienice ze zbrojonej stalą nieścieralnej gumy przeżywa swój renesans.
  • Ciągniki półgąsienicowe – Opierają się głównie na idei ciągnika kołowego lecz zamiast kół na jednej lub wszystkich osiach stosuje się specjalne gąsienicowe wózki. Ciągniki te łączą zalety ciągników gąsienicowych i kołowych.

Najbardziej znanymi producentami ciągników są takie marki jak: Massey Ferguson, Fendt, Landini, New Holland, John Deere i wielu innych.

Do ciągników wszystkich marek jesteśmy w stanie zdobyć całe komplety filtrów bądź pojedyncze sztuki filtrów paliwa, oleju, powietrza, hydrauliki a także filtry kabinowe.

Żadna część jak i całość treści zawartych na www.geneus.pl nie może być powielana i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody HDS Serwis sp. z o.o. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części (także przekształconych) bez powyzszej zgody stanowi naruszenie prawa i jest zabronione pod groźbą kary oraz może być ścigane prawnie.