CZĘŚCI DO SILNIKÓW MASZYN BUDOWLANYCH
+ 48 606 540 903 sklep@geneus.pl

Tłoki i sworznie Cummins QSB4.5

Tłoki i sworznie do silnika Cummins QSB4.5, który znalazł zastosowanie głównie w maszynach budowlanych. 

Dostępne tłoki nominalne i nadwymiarowe lub tuleje silnika, w zależności od wersji. Tłoki, sworznie oraz pierścienie silnika Cummins QSB4.5.

Oferujemy wszystkie rodzaje tłoków, pierścieni Cummins QSB4.5. Wszystkie wersje tłoków dostępne u nas na magazynie.

Posiadamy wszystkie części do układu tłokowo-korbowego silnika Cummins QSB4.5.

 

Czy wiesz że…

Zasada działania hamulców tarczowych jest podobna do zasady działania sprzęgła głównego. Po wielowypuście naciętym na półosi przesuwają się dwie tarcze cierne zbudowane tak samo, jak tarcze sprzęgła. Rozsunięcie znajdujących się pomiędzy tarczami ciernymi dwóch tarcz dociskowych powoduje dociśnięcie tarcz ciernych do stałych (nieruchomych) powierzchni połączonych z pochwą półosi i  zahamowanie ciągnika. Między obu tarczami umieszczono pięć kulek stalowych. Gniazda tych kulek mają kształt tzw. łezki. W przekroju rowki na kulki w obu tarczach są coraz płytsze w różnych kierunkach. Jeśli więc przekręca się tarcze - jedną w lewo, drugą w prawo - to kulki wtaczają się w coraz płytsze miejsca wycięć powodując rozepchnięcie tarcz dociskowych, skasowanie luzów, a następnie silne dociśnięcie tarcz ciernych do powierzchni stałych. Do przekręcania obu tarcz dociskowych w różne kierunki służą zabieraki (w które wyposażone są poszczególne tarcze) połączone dwoma cięgłami z cięgłem centralnym. Cięgło centralne osadzone jest w pionowej dźwigni, która może obracać się nieznacznie względem swej osi. Dźwignię można obracać bądź hydraulicznie doprowadzając olej pod ciśnieniem do cylinderka hamulcowego przez naciśnięcie pedału hamulca, bądź mechanicznie -pociągając cięgło hamulca ręcznego. Przy obu rodzajach działania cięgło centralne przesuwa się w prawo ( w kierunku, który wskazuje strzałka), powodując przekręcenie obu tarcz dociskowych w kierunki przeciwne i zahamowanie ciągnika. Po zwolnieniu nacisku na pedał hamulca lub opuszczeniu dźwigni ręcznej sprężyna umieszczona na cięgle centralnym i sprężyny, którymi spięte są obie tarcze dociskowe, powodują cofnięcie tych tarcz w pierwotne położenie i od hamowanie ciągnika.

 

Żadna część jak i całość treści zawartych na www.geneus.pl nie może być powielana i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody HDS Serwis sp. z o.o. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części (także przekształconych) bez powyzszej zgody stanowi naruszenie prawa i jest zabronione pod groźbą kary oraz może być ścigane prawnie.