CZĘŚCI DO SILNIKÓW MASZYN BUDOWLANYCH
+ 48 606 540 903 sklep@geneus.pl

Wał korbowy Cummins M11

Wał korbowy silnika Cummins M11, który znalazł zastosowanie w maszynach budowlanych.

W ofercie do Cummins M11 mamy także inne części np.: uszczelki, pompy wody, termostaty, głowice, bloki silnika, pompy paliwa, tłoki, tuleje itp.

W razie pytań skontaktuj się z nami.

 

Czy wiesz że…

Drogą zazębienia jest suma łuków KP0 i P0L kół tocznych. W granicach odcinka KP0 drogi przyporu po głowie zęba koła 2 ślizga się jeden punkt B zęba koła pierwszego, zaś w granicach odcinka P0L tylko jeden punkt leżący na zarysie koła drugiego ślizga się na główce zęba koła pierwszego. U tego typu kół można otrzymać duży stopień przypora, dlatego ilość zębów może być mała. Ślizganie głowy zęba w jednym punkcie powoduje szybkie zużycie zębów w strefie sąsiadującej z kołem tocznym, dlatego takie zazębienie stosowane jest przy przekazywaniu małych sił. Przyjmując jako koło odłączające koło toczne, zaś jako drugie - punkt, otrzymany dla koła, z którym związane jest koło odtaczające w postaci punktu, tylko głowę zęba wykreśloną po epicykloidzie, zaś dla koła zarys, który zamienił się w punkt. Rozumie się, że za pomocą takich kół zębatych przekazywania sił osiągnąć nie możemy. W praktyce zamiast zęba koła drugiego w postaci punktu stosuje się rolkę, nazwaną palcem, zaś głowę koła pierwszego wykreśla się nie za pomocą epicykloidy, lecz za pomocą krzywej równoległej.


Żadna część jak i całość treści zawartych na www.geneus.pl nie może być powielana i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody HDS Serwis sp. z o.o. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części (także przekształconych) bez powyzszej zgody stanowi naruszenie prawa i jest zabronione pod groźbą kary oraz może być ścigane prawnie.